ROZRZĄDY (układ napędowy)

Dopuszczalny przebieg paska rozrządu (podany w instrukcji obsługi samochodu) wynosi od 60 000 do 90 000 km. Wymiana paska rozrządu (układ napędowy) ma kluczowe znaczenie dla żywotności silnika, A w przypadku układu rozrządu należy z ostrożnością podchodzić do tanich zamienników. Zaoszczędzenie na cenie części nie przekłada się na jakość, ponieważ późniejsze koszty mogą być dużo wyższe. Zdecydowana większość samochodów produkowana na rynek europejski wyposażona jest w jednostki napędowe z rozrządem napędzanym za pośrednictwem elastycznego paska zębatego, w zależności od konstrukcji silnika, pasek opiera się poza kołami pasowymi wału korbowego i wałka rozrządu, także na jednej lub kilku rolkach prowadzących i napinających a często jeszcze napina pompę wodną. Kiedy wszystko funkcjonuje normalnie zawsze zachowany jest niewielki, ale bezpieczny odstęp zaworów i tłoków. Gdy pasek się zerwie, w większości silników dochodzi do zderzenia tłoków z zaworami. Skutki zerwania mogą doprowadzić do wygięcia zaworów lub całkowitego zniszczenia silnika.

Ceny*:

Wymiana paska rozrządu (cena usługi w zależności od typu silnika) – od 150 PLN

Wymiana paska klinowego – od 20 PLN

Regulacja zaworów – od 50 PLN

Wymiana sprzęgła  – od 150 PLN

Wymiana pompy paliwa – od 40 PLN

Wymiana termostatu – od 40 PLN

Wymiana uszczelki pod głowicą – od 150 PLN

 

 

*Cennik nie stanowi oferty handlowej wg art. 66 § 1 kc, przedstawiony w celach informacyjnych.